KPK Finanse Kredyty 2016

Ile kosztuje założenie sklepu spożywczego?

Każdy biznes wymaga na początku nakładów inwestycyjnych. W zależności od branży i specyfiki działalności kwoty te mogą sięgać nawet kilkudziesięciu, czy kilkuset tysięcy złotych. W przypadku sklepu nakłady te bywają różne, w zależności od planu, asortymentu itd. Sklep spożywczy to idealna okazja ku franczyzie – dość popularnej formie rozwoju biznesu, głównie z uwagi znanej marki i doświadczenia pracowników konkretnej sieci. Pozwala to ograniczyć koszty ogólnodostępnej reklamy, zwiększyć liczbę klientów. Dla osób, które dysponują kapitałem, a nie maja doświadczenia w branży może być to idealnym rozwiązaniem. Koszty miesięczne związane z opłatami licencyjnymi są różne i sięgają nawet 15000zł, dodatkowo franczyza wiąże się z opłatą rzędu ok. 5% obrotów miesięcznych. Niestety nieco ogranicza nasze pomysły, które muszą być zgodne z ideą marki, a także minimalizuje naszą decyzyjność, czy naraża na niespodziewane kontrole jakości marki, która nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek zaniedbania. W przypadku braku środków na rozwój biznesu tez są metody. Głównie uwagę warto skupić na bezzwrotnych czy nisko oprocentowanych dotacjach, pożyczkach czy kredytach bankowych. Jeśli mamy już środki, warto przystąpić do realizacji pomysłu.

Co jest niezbędne w sklepie?

Po pierwsze lokal. W zależności od tego, czy dysponujemy własnym lokum, czy wynajmujemy powierzchnie, koszt oscyluje w granicach od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od powierzchni i lokalizacji. Powierzchnia powinna wynosić minimum 60 metrów, by zapewnić wysoką jakość obsługi i komfort pracy. Niezbędne będzie prawdopodobnie wyremontowanie i dostosowanie lokalu pod działalność handlową, zakup lad, regałów, mebli sklepowych, lodówek itd. Tutaj ceny mogą się różnić, ale średnio należy przygotować się na kwotę do 50 tysięcy zł i za sprzęt ok.10-40 tysięcy zł. Przy tego typu działalności niezbędna będzie również kasa fiskalna (koszt jednej to nawet 5 tysięcy zł). Warto także zainwestować w alarmy (około 400 zł), i ubezpieczenie lokalu i towarów (ok. 100 zł), wystrój wnętrz (ok. 100-200 zł przy samodzielnej aranżacji) i szyldzie (ok. 700 zł).

W sklepie spożywczym warto uzyskać koncesje na alkohol (około 3 tysięcy złotych) . Sam zakup towaru , zależny od asortymentu i hurtowni to kwota, na początek kilku tysięcy złotych. Warto posiadać również rezerwy finansowe na pierwsze miesiące funkcjonowania sklepu. Każdy przedsiębiorca musi liczyć się ze stałymi opłatami na rzecz ZUS (składki na ubezpieczenie ok. 1200 zł, chyba że korzystamy ze składek preferencyjnych przez pierwsze dwa lata działalności – ok. 500 zł) i US (podatki), w zależności od wybranej formy opodatkowania i obrotu). Nie można zapominać o tym, że do sukcesu każdego przedsięwzięcia przyczynia się wiele innych składników, jak pomysł, badanie konkurencji, pozyskiwanie klientów (głównie dzięki lokalizacji, jakości produktów, cen i promocji), a także reklamy.

Prowadzenie księgowości warto powierzyć profesjonalistom, dzięki którym zapłacimy mniejsze podatki (znajomość przepisów pozwala im na odliczenia od podatku, unikanie błędów w rozliczeniach itd.). Koszt takich usług oscyluje w granicach kilkudziesięciu, do kilkuset złotych miesięcznie. Jeśli już sklep zaczyna przynosić zyski, nie można odpuszczać. Wręcz przeciwnie-należy cały czas się starać, by klienci byli zadowolenia, polecali nas innym i napędzali mechanizm po to, by inwestycja zwracała się i przynosiła profity.

Aktualne zestawienia dostępnych produktów:
chwilówki online porównanie grudzień 2017
kredyty gotówkowe porównanie grudzień 2017
najlepsze konta osobiste grudzień 2017
karty kredytowe promocje grudzień 2017