Co robić, gdy bankomat zatrzyma kartę?

Od czasu do czasu zdarza się tak, że po włożeniu karty płatniczej do bankomatu zostaje ona zatrzymana. Taka sytuacja może mieć miejsce, jeżeli trzykrotnie wpiszemy zły PIN, albo bankomat lub karat płatnicza okażą się uszkodzone. Jeżeli jest to usterka techniczna, trzeba zgłosić to do serwisanta bankomatu i banku.

Co robić, gdy bankomat nie chce wydać nam karty?

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić w przypadku zatrzymania karty płatniczej jest skontaktowanie się z obsługą urządzenia. Numer telefonu do serwisanta powinien być widoczny na bankomacie. W trakcie rozmowy zostaniemy poproszeni o złożenie specjalnego oświadczenia, warto też w tym wypadku zastrzec kartę dzwoniąc na infolinię banku. Oczywiście zastrzeżenie karty nie zawsze będzie konieczne, najlepiej wstrzymać się z taką decyzją do czasu kontaktu z administracją bankomatu. Trzeba mieć świadomość tego, że po zastrzeżeniu środka płatniczego, nie będziemy mogli z niego korzystać nawet po jego odzyskaniu, co może okazać się dużym problemem szczególnie, jak przebywamy za granicą.

Gdy kartę zatrzyma bankomat w oddziale

Jeżeli karta zastanie wciągnięta przez bankomat znajdujący się w oddziale naszego banku, wówczas nie musimy nigdzie dzwonić, wystarczy zgłosić ten fakt bezpośrednio do doradcy w placówce. W tym wypadku mamy największe szanse na to, aby szybko odzyskać kartę, jest to możliwe zazwyczaj już następnego dnia. Przed otrzymaniem karty, będziemy musieli przejść odpowiednią weryfikację danych personalnych.

Bankomaty firm zewnętrznych

W sytuacji, gdy bankomat firmy zewnętrznej zatrzyma nam kartę, niestety sprawa nie będzie taka prosta, najprawdopodobniej karty już nie odzyskamy. Zaleca się zastrzeżenie karty płatniczej, mimo, że zaraz po wyciągnięciu z maszyny zostanie zniszczona i wyrobienie nowej, aby można było dysponować swoimi środkami.

Pieniądze zostały pobrane, a karty nie ma

Niejednokrotnie zdarza się również i tak, że w czasie wykonywania transakcji bankomat zatrzymuje kartę, nie wydaje pieniędzy, a mimo to saldo rachunku zostaje pomniejszone o teoretycznie wypłaconą gotówkę. W takiej sytuacji procedura wygląda bardzo podobnie jak w poprzednich przypadkach. W pierwszej kolejności należy skontaktować się z obsługa bankomatu, później należy złożyć reklamację na niewłaściwe obciążenie konta. Po zweryfikowaniu operacji bank powinien zwrócić nam kwotę, która nie została wypłacona. Zwrot środków w tym wypadku nie trwa długo – zazwyczaj na pieniądze trzeba będzie poczekać 2-3 dni.

Aktualne zestawienia dostępnych produktów:
chwilówki online porównanie wrzesień 2018
kredyty gotówkowe porównanie wrzesień 2018
najlepsze konta osobiste wrzesień 2018
karty kredytowe promocje wrzesień 2018